به گزارش آسوشیتدپرس مایکروسافت اقدامات بازاریابی عمدهای را برای تبلیغ ویستا، شکل ارتقایافته ویندوز که مدتهاست بازارها منتظر آن هستند،در دست انجام دارد، که از جمله شامل معرفی این نرم افزار بوسیله رئیس مایکروسافت، بیل گیتز و مدیرعامل آن استیو بالمر میشود.
گیتز میگوید شکلگیری ویستا بر مبنای خواست کاربران برای سیستمی که ساده تر بتوان از آن استفاده کرد، بوده است.
شرکتهای زنجیرهای Retailers Comp USA و Best Buy با استفاده از شیوهای که قبلا برای فروش کنسولهای جدید بازیهای ویدئویی به کار بردهاند، برخی از فروشگاه های خود را از نیمهشب امشب باز خواهند کرد.
ویستا را میتوان به تنهایی برای ارتقادادن ویندوزهای قدیمی یا به صورت سوارشده بر روی کامپیوترهای شخصی جدید خرید.
مایکروسافت قبلا فروش یک نسخه ویستا را برای کاربران تجاری از اوائل آذر ماه شروع کرده بود.